ikona serwisu bip

ikona serwisu facebook

ikona serwisu bip

Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Żarach


ul. Spokojna 3,5

68-200 Żary

Tel: 68 374 30 58


email: sekretariat@soswzary.pl

Zespół do spraw Programu Promocji Zdrowia 

Katarzyna Wasilewska szkolny koordynator ds promocji zdrowia

Angelika Rybczyńska

Violetta Franczak

Małgorzata Bajraszewska

Renata Zuchniarz – Gieleta

Iwona Piter

Rodzice: Małgorzata Panek

Uczeń: Marika Koncewicz

 

Kontakt: Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy

ul. Spokojna 3,5

68- 200 Żary

Tel: 68 374 30 59, 68 374 30 58

email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Zadania koordynatora zespołu ds. promocji zdrowia

  1. Upowszechnianie koncepcji SzPZ w społeczności szkolnej.

  2. Pozyskiwanie uczestnictwa członków społeczności szkolnej i sojuszników wśród rodziców
    i w społeczności lokalnej oraz motywowanie ich do wspólnych działań.

  3. Inicjowanie, organizacja i koordynowanie prac związanych z dokonywaniem diagnozy, planowaniem działań, ich realizacją i ewaluacją wyników.

  4. Współudział w kształceniu pracowników szkoły w zakresie promocji zdrowia i edukacji zdrowotnej.

  5. Kierowanie pracą szkolnego zespołu promocji zdrowia.

  6. Prowadzenie dokumentacji działań szkoły w zakresie promocji zdrowia.

  7. Współdziałanie z koordynatorem wojewódzkiej/rejonowej sieci PPZ i SzPZ.

  8. Rozwijanie własnych umiejętności osobistych i społecznych.

 

Zadania i organizacja pracy zespołu promocji zdrowia

  1. Współpraca ze szkolnym koordynatorem, w tym aktywny udział w:

          - przeprowadzaniu diagnozy, planowaniu działań, ich realizacji i ewaluacji wyników

          - organizacji szkoleń w zakresie promocji zdrowia, prowadzeniu dokumentacji działań w zakresie promocji                        zdrowia i pracy szkolnego zespołu.

          - zespołowym podejmowaniu decyzji.

   2. Ustalenie reguł pracy zespołu i zakresu zadań poszczególnych członków.

   3. Rozwijanie umiejętności osobistych i społecznych członków zespołu.

   4. Organizacja spotkań zespołu:

          - cykliczność spotkań z zapowiedzianym wcześniej tematem,

          - zaplanowanie spotkań podsumowujących różne etapy pracy,

          - spotkania otwarte – „każdy mile widziany”,

          - praca metodą warsztatową z aktywnym zaangażowaniem wszystkich uczestników (praca w małych grupach,                        wspólne poszukiwanie rozwiązań).