REGULAMIN KONKURSU PLASTYCZNEGO DLA DZIECI PRZEDSZKOLNYCH
ORAZ DLA UCZNIÓW SZKÓŁ PODSTAWOWYCH POWIATU ŻARSKIEGO
I MIASTA ŻARY.
„ŚWIAT ZA 100 LAT”
I. Organizator.
Organizatorem konkursu jest Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Żarach w ramach
,, Powiatowego Przeglądu Artystycznego’’.
II. Cele konkursu:
1. Kształtowanie wyobraźni dzieci i młodzieży poprzez tworzenie różnorodnych prac
plastycznych na określony temat.
2. Budowanie wspólnoty, przynależności do lokalnego społeczeństwa, integracja dzieci
w mieście i powiecie.
3. Ćwiczenie sprawności manualnej.
4. Twórcza organizacja czasu wolnego - zachęcenie uczniów do aktywnego udziału
w konkursach
III .Warunki uczestnictwa.
• Uczestnicy konkursu mają za zadanie wykonanie pracy plastycznej – ilustracji.
• Konkurs skierowany jest do przedszkolaków i uczniów szkół podstawowych powiatu
żarskiego i miasta Żary.
• Udział w konkursie ma charakter indywidualny.
• Jury będzie oceniać prace w dwóch kategoriach wiekowych: dzieci z przedszkola, uczniowie
klasy I – III oraz klasy IV-VIII.
• Jeden autor może złożyć jedną pracę plastyczną (bez ramek).
• Format prac plastycznych – wyłącznie A4.
• Technika wykonania pracy jest dowolna (farby plakatowe, akwarela, rysunek kredką,
ołówkiem, piórkiem, grafika komputerowa itp.). Dopuszcza się tylko prace wykonane
na papierze. Nie będą brane pod uwagę malowidła na szkle, kompozycje przestrzenne, rzeźby
czy prace z plasteliny.
• Do prac należy dołączyć kartę uczestnictwa (załącznik nr 1), którą powinien podpisać rodzic
lub osoba uprawniona do reprezentowania dziecka.
• Prace należy czytelnie podpisać na odwrocie podając imię, nazwisko, klasę, nazwę placówki.
• Nagrody będą przyznawane indywidualnie.
• Udział w konkursie jest równoznaczny z akceptacją regulaminu.
IV. Termin i miejsce składania prac.
Prace należy dostarczyć w terminie do 3 czerwca 2022 roku osobiście w sekretariacie szkoły
lub przesłać pocztą na adres:
Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Żarach
ul. Spokojna 3,5
68-200 ŻARY
V. Rozstrzygnięcie konkursu.
Jury wybierze najciekawsze prace indywidualne w każdej kategorii wiekowej, najlepiej ilustrujące
temat przewodni. Jury w ocenie uwzględni przede wszystkim:
• dobór treści do tematu,
• estetykę wykonania,
• oryginalność i pomysłowość.
Spośród prac zostaną wybrane trzy najlepsze w każdej kategorii wiekowej.
Jury dopuszcza możliwość przyznania dodatkowych nagród.
VI. Ogłoszenie wyników konkursu.
Ogłoszenie wyników konkursu oraz rozdanie nagród odbędzie się w dniu 9 czerwca 2022 roku
o godz. 10.00, podczas „Festynu Rodzinnego” na teranie SOS-W.
Warunkiem odebrania nagrody jest obecność uczestnika konkursu lub jego opiekuna prawnego
(rodzica).
VII. Publikacja prac.
Prace konkursowe zostaną zaprezentowane na wystawie będącej dekoracją festynu.
Z chwilą nadesłania prace przechodzą na własność Organizatora.
Udział w konkursie jest jednoznaczny z wyrażeniem zgody na bezpłatne wykorzystywanie
nadesłanych prac konkursowych w ramach działalności Organizatora.
VIII. Uwagi dodatkowe.
• Prace niezgodne z regulaminem nie będą brane pod uwagę.
• Rozstrzygnięcie jury jest ostateczne (od werdyktu nie przysługuje odwołanie).
• Wszelkie sprawy nie uwzględnione w regulaminie rozstrzyga Organizator.
• Osoba do kontaktu ze strony Organizatora: Krzysztof Ruciński
• e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.